Śliwka chińska czyli liczi, owoc o pięknej czerwonawej skórce, który doceniany był nawet przez chińskich cesarzy. W środku kryje dość zwięzły, półprzezroczysty miąższ o perłowej barwie, a wewnątrz – drobne nasienie.

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), default quality

Jest niskokaloryczne, zawiera 0k. 66 kcal w 100 gramach owocu. Zawiera ponad 30% więcej witaminy C niż cytryna, prawie całkowicie pokrywając dzienne zapotrzebowanie organizmu na tę witaminę. Spora zawartość potasu sprawia, że powinni po niego sięgać osoby z nadciśnieniem tętniczym. Jednak miąższ zawiera dużą ilość cukrów prostych (ok. 3 łyżeczek w 100 gramach), przez co nie jest polecany osobom z cukrzycą.

Liczi można zjeść na surowo. Wystarczy odciąć część skórki z ogonkiem, a następnie delikatnie palcami obedrzeć pozostałą skórkę. Wówczas dostaniemy się do słodkiego, orzeźwiającego, z lekko kwaskową nutą miąższu, którego konsystencja powinna być ścisła, a kolor perłowy. Na koniec trzeba usunąć brązowoczarną pestkę – wystarczy naciąć z jednej strony miąższ i delikatnie wyciągnąć pestkę ze środka. Warto wiedzieć, że jeśli zdjęcie skórki stwarza problemy, to znak, że owoc jest jeszcze niedojrzały. Niestety, liczi nie dojrzewają po zerwaniu.

Owoce liczi można dodawać do lodów, deserów, sałatek, mięs, ryb i owoców morza (bardzo dobrze komponują się zwłaszcza z krewetkami).