Ćwiczysz? Nawadniaj się! – o tym wiedzą już chyba wszyscy nasi czytelnicy. Wysiłek fizyczny powoduje nie tylko utratę wody, ale też elektrolitów (z potem), w związku z czym szalenie istotne jest, aby podczas i po treningu wyrównać straty.

Wielu sportowców sięga po napoje izotoniczne, niektórzy być może przygotowują je sami (korzystając np. z przepisu, jaki zmieściliśmy na blogu jakiś czas temu). Okazuje się, że bardzo dobrym płynem do stosowania po ćwiczeniach jest sok pomidorowy. Naukowcy z Grecji i Szwecji przyjrzeli się mu bliżej i odkryli, że jest skuteczniejszym środkiem do regeneracji niż przemysłowo przygotowywane specyfiki. Wszystko za sprawą likopenu, który nadaje pomidorowi intensywną czerwoną barwę i jest silnym przeciwutleniaczem. Pozwala zmniejszyć uszkodzenia oksydacyjne w organizmie, dzięki czemu szybciej odzyskujemy siły po treningu.

A dodatkowo, dzięki niedawno przeprowadzonym badaniom wiemy też, że pomidory chronią skórę przed szkodliwym oddziaływaniem słońca, dzięki czemu dłużej zachowuje ona młody i świeży wygląd.

A zatem szklankę soku pomidorowego w dłoń i na zdrowie :)

sok 2