1133022_33149760

Wiele osób sądzi, że bez dostarczania organizmowi mięsa nie da się intensywnie trenować, a sportowcy wegetarianie są słabsi i gorzej umięśnieni. Nieprawda. Produkty bezmięsne są w stanie zaspokoić zapotrzebowania osób trenujących nawet wyczynowo.

W 1997 roku Amerykańskie Stowarzyszenie Dietetyczne i Dietetycy z Kanady wydali oświadczenie, w którym oznajmili, że produkty wegetariańskie są w stanie zaspokoić zapotrzebowania osób trenujących wyczynowo.

Po pierwsze: zadbaj o białko

Będąc na diecie wegetariańskiej, powinno się dostarczać białka z takich produktów jak: warzywa strączkowe, nabiał, jajka, nasiona, orzechy, zboża oraz produkty sojowe.

Jednak pojedyncze produkty nie zawierają w sobie wszystkich potrzebnych aminokwasów, dlatego powinno się łączyć produkty zbożowe z warzywami strączkowymi, co daje wysokiej jakości białko, np.

– Fasola i gorące warzywa z ryżem lub makaronem
– Kanapki z masłem orzechowym
– Burgery tofu w bułce

Osoby aktywne fizycznie, które zrezygnowały z mięsa i cały czas zwiększają swoją intensywność treningową, powinny pamiętać o zwiększeniu liczby spożywanych kalorii i o uzupełnianiu białek. Dla pewności powinieneś przyjmować więcej źródeł węglowodanów pod postacią suszonych owoców, soków owocowych, produktów pełnoziarnistych. Jeżeli nie będziesz tego kontrolował, okaże się, że będzie cię męczyć gorsze samopoczucie, znużenie, stracisz na wadze, będziesz zmęczony, a twoja regeneracja będzie trwała dłużej.

Uzupełniaj dobre tłuszcze

Jeżeli jesteś wegetarianinem i nie jadasz ryb, musisz zwiększyć podaż kwasów tłuszczowych Omega-3 i wybierać produkty bogate w kwas alfa-linolenowy ( ALA) – sięgaj po nasiona dyni, olej lniany. Staraj się spożywać ten kwas w ilości ok 4 g. dziennie.