Zwykłe jajko jako superfoods? Jak najbardziej! W świecie przyrody próżno szukać bardziej skondensowanego źródła witamin, mikroelementów i witamin.

Jaja różnych gatunków ptaków różnią się od siebie, lecz generalnie są źródłem wielu ważnych składników odżywczych.  Jajko zawiera dużą ilość białka, które jest łatwiej przyswajalne, kompleks najbardziej potrzebnych człowiekowi witamin (witaminy z grupy B, witaminy A, C, E, D).

MTAyNHg3Njg,13510781_13510767

Oprócz tego całkiem spora ilość selenu, a także choliny, która wpływa na układ nerwowy człowieka. Zawarty w jajku cholesterol nie jest groźny dla człowieka, ponadto badania wykazały, że białko jajka pomaga obniżać ciśnienie krwi. Sam cholesterol jest bardzo potrzebny człowiekowi, a to, co powoduje odkładanie się jego w naczyniach krwionośnych to zaburzony metabolizm, nie zaś jego nadmiar. Poza tym w jajku znajdują się też aminokwasy pozwalające na obniżenie poziomu cholesterolu. Również skorupka jaja nadaje się do spożycia jako źródło naturalnego wapnia.

Jajko to posiłek idealny na śniadanie, najważniejsze danie w ciągu całego dnia. Doskonale syci na dłużej i daje niezbędną energię, łatwo można na jego bazie upichcić wiele smacznych i prostych w przygotowaniu dań. Jaja są też odpowiednie dla sportowców, zarówno jako jedzenie przed jak i po skończonym treningu. Dzięki temu regeneracja jest znacznie szybsza.