Dziś przedstawiamy listę superfoods 2013, czyli produktów, które w minionym roku robiły furorę na naszych stołach. W kolejnych dniach będziemy przyglądać się bliżej niektórym z nich, żeby stwierdzić, czy faktycznie zasługują na miano superfoods i czy zachwyt nimi jest uzasadniony.

 

superfoods

 

1. Jagody goji, zwane owocami długowieczności lub czerwonymi diamentami. Całkiem niedawno na tym blogu poświęciliśmy im sporo uwagi .

 

2. Ciecierzyca – wspaniałe źródło białka, węglowodanów i błonnika pokarmowego. Również była już tematem jednego z naszych wpisów.

 

3. Nasiona chia (szałwii hiszpańskiej), zwane antyczną żywnością przyszłości. Bliżej przyjrzymy się im już jutro.

 

4. Bataty, kuzyni ziemniaków, stanowiący podstawę diety paleo, która gościła na naszym blogu całkiem niedawno. Będziemy o nich pisać w najbliższy piątek.

 

5. Płatki owsiane – rozpisujemy się o nich niemal ciągle, przy różnych okazjach. Bogactwo witamin, składników mineralnych i błonnika pokarmowego.

 

6. Rukiew wodna – za sprawą przeciwutleniaczy i związków mineralnych źródło zdrowia i młodości oraz wspaniałe remedium na nowotwory. W smaku podobna do rukoli.

 

7. Awokado. Skarbnica jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, błonnika, witaminy E, folacyny, kwasu pantotenowego i potasu.

 

8. Buraki. Tak, to wcale nie pomyłka. Zawierają dużo żelaza, kobaltu, witaminy: A, C, B i beta-karoten, a także błonnik pokarmowy. Dzięki betainie mają działanie bakteriobójcze. Są zasadotwórcze.

 

9. Jagody acai – sok z nich nazywany jest napojem wiecznej młodości. Przybliżymy Wam ich działanie w poniedziałek 16.06.

 

10. Kasza jaglana – ten bezglutenowy alkalizujący produkt również gościł już na naszym blogu. Ciekawych właściwości kaszy jaglanej zapraszamy więc do archiwum wpisów :)