Ujemne kalorie zawierają  produkty, przy których trawieniu organizm zużywa więcej kalorii, niż zyskuje z samego pokarmu. W wyniku tego procesu, bilans kaloryczny robi się ujemny, a organizm zamiast pozyskać więcej kalorii, traci je – w efekcie czego stajemy się szczuplejsi.

Jeden mały ogórek zawiera 14 kcal, więc aby go strawić nasz organizm potrzebuje 16 kcal!

W wyniku tego można pozbyć się dwóch kcal z organizmu jedząc po prostu ogórka. Warzywem, które jest absolutnym mistrzem ujemnych kalorii jest seler. Aby strawić 100g selera (13kcal), zapotrzebowanie organizmu na energię wyniesie 95 kcal na godzinę.

„Ujemne kalorie” znajdują się głównie w zielonych warzywach, takich jak: szparagi, buraki, brokuły, jarmuż, kapusta, marchewka, kalafior, seler naciowy, papryka chili, kukurydza, sałaty, szpinak, zielona fasolka i groszek cukrowy, cebula, por, cukinia. Powinny być one spożywane najlepiej na surowo lub gotowane na półtwardo, najlepiej na parze, a także w postaci chłodnika.

Z owoców natomiast bez obaw można spożywać jabłka, jagody, melona, żurawinę, maliny, mango, truskawki, poziomki, owoce cytrusowe, brzoskwinie, śliwki, a także bogate w odchudzające enzymy ananasy, grejpfruty oraz arbuzy.

pobrany plik