Migdały dzielimy na dwie grupy – te pospolite, słodkie powszechnie wykorzystywane  oraz te inne migdały gorzkie, które posiadają charakterystyczny gorzki smak, dzięki zawartości glikozydowi – amigdalinie.

Cenne właściwości prozdrowotne migdałów:

  • Migdały to źródło łatwo przyswajalnego białka oraz wapnia.
  • Zawierają witaminę E, zwaną witaminą młodości, która wzmacnia ściany naczyń krwionośnych, uelastyczniając tym samym skórę.
  • miskaSą bogate w witaminy z grupy B: B2, która jest odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie narządu wzroku oraz układu nerwowego i B3 – biorącej udział w rozkładzie węglowodanów, kwasów tłuszczowych i aminokwasów.
  • Owoce migdałowca zawierają także bardzo cenny dla kobiet kwas foliowy, który reguluje wzrost tkanek i korzystnie wpływa na ich prawidłowe funkcjonowanie. Pozytywnie wpływa na wagę i rozwój noworodków oraz na zachowanie materiału genetycznego i przekazywanie cech dziedzicznych komórek, dlatego zaleca się jego spożywanie w okresie ciąży i karmienia. Ponadto składnik ten usprawnia działanie wątroby, żołądka i jelit oraz pobudza procesy krwiotwórcze

Migdały to smaczny i zdrowy dodatek, który powinien stać się stałym elementem naszej diety. Podjadanie ich między posiłkami to dobry pomysł na zachowanie zdrowia i urody. Ważne jest nie tylko stosowanie ich od zewnątrz w postaci kosmetyków, ale także od wewnątrz, wówczas na efekty nie będziemy musieli długo czekać. Zalecamy jednak umiar w ich spożyciu ze względu na to, że są kaloryczne.