Zwykle ludzie starają się eliminować tłuszcz z diety. Jest on bardzo kaloryczny i sprawia, że potrawy stają się ciężkostrawne. Jenak nie wszystkie tłuszcze są złe. Kwasy tłuszczowe z rodziny omega- 3 mają  mają działanie prozdrowotne.

dobre tłuszcze

Organizm nie potrafi produkować kwasów omega-3, dlatego muszą one być dostarczane wraz z dietą. Dlaczego są takie ważne? Stanowią ważny składnik diety, gdyż budują i regulują działanie układu nerwowego, a także powstają z nich hormony. Nie mniej ważne jest ich działanie polegające na zapobieganiu i leczeniu zaburzeń lipidowych, powszechnie rozumianego jako podwyższony cholesterol, oraz zmniejszaniu ciśnienia tętniczego krwi. Wg. ostatniego badania NATPOL z września 2011r. wynika, że około 16 mln Polaków może mieć zaburzenia lipidowe, a nadciśnienie 10 mln, co wiąże się z chorobami układu krążenia. Tym chorobom można zapobiegać i je leczyć, dlatego tak ważna jest świadomość i zdrowe wybory.

Warto jest więc sięgać po odpowiednie tłuszcze. Jakie produkty wybierać? Zalecane są morskie ryby, takie jak łosoś, niesolony śledź, makrela, tuńczyk czy makrela oraz tłuszcze roślinne, np. oleje z rzepaku, ogórecznika, wiesiołka oraz, wielce niedoceniany, olej rzepakowy, niesolone orzechy.