Suplementy, tabletki, syropy – wnioskując z zalewających nas reklam to właśnie sposoby na przeziębienia, infekcje atakujące nas wraz ze spadkiem temperatury na dworze. Wystarczy łyknąć specyfik producenta, a kaszel, katar i osłabienie organizmu pójdą w zapomnienie. Chcesz zapobiec chorobom? To żaden problem – suplementy „wspomagające odporność” dostępne są od ręki, bez recepty i konsultacji z lekarzem.
Wystarczy zadbać o dietę. Zapobiegać na co dzień, gotując zdrowe i dobrze zbilansowane posiłki.
Dlaczego to co jemy, ma tak duży wpływ na naszą odporność?

Ponad 70 % naszego układu odpornościowego znajduje się w w błonie śluzowej jelit – wszystko co jemy wpływa na jej stan. Cukier, biała mąka, nadmiar soli – wszystko to zaburza pracę naszego układu pokarmowego a wraz z nim układu odpornościowego.
Informacji na temat sposobów wzmocnienia odporności najczęściej szukamy w okresie jesienno-zimowym.

  • Przede wszystkim jedzmy sezonowo. Świeże truskawki w środku zimy, czy czereśnie w listopadzie to prosta droga do obniżenia odporności i osłabienia organizmu. Zamiast nich zimą wybierajmy jabłka, gruszki czy śliwki.
  • Dla naszej odporności ważna jest również termika produktów. Zimą czy jesienią powinniśmy jeść jak najwięcej produktów „ciepłych”, rozgrzewających. Unikajmy nabiału, mleka i jego przetworów, a także cytrusów, białej mąki i cukru. Zastąpmy je zdrowymi zamiennikami.
  • Dla naszej odporności niezwykle ważne jest także śniadanie, które nie bez powodu nazywane jest najważniejszym posiłkiem dnia. Tymczasem często spożywamy je w pośpiechu, nie przykładając wagi do tego, co zawiera.

99_44f75cff