szpinakSzpinak to warzywo, którego większość ludzi unika. To poważny błąd, ponieważ jest on prawdziwą skarbnicą witamin i składników mineralnych!

Problemem dla wielu osób może być jego smak. Jak zatem go podawać, by smakował wyśmienicie?

Rozwiązaniem może być odpowiednie wybieranie nośników smaku, czyli produktów, które nadają potrawie smak, takie jak zioła, przyprawy, tłuszcze, kwaśne dodatki, prażone pestki i nasiona itd.

Szpinakowe nośniki smaku to m.in. : sól, pieprz czarny, czosnek, gałka muszkatołowa, imbir, kolendra, curry, chili, masło, sos sojowy, świeża mięta, natka pietruszki, sok z cytryny, białe wytrawne wino, ocet balsamiczny. Dzięki tym dodatkom wydobędziemy odpowiedni smak szpinaku.

Produkty, które w połączeniu ze szpinakiem pozwalają wydobyć jego dobroczynne właściwości to:

  • mleczko kokosowe
  • gruszka
  • suszone pomidory
  • truskawki
  • orzechy włoskie
  • pieczarki
  • dynia
  • por
  • cukinia
  • awokado
  • oliwki
  • ciecierzyca
  • soczewica

Produkty, które w połączeniu ze szpinakiem mają najlepszy wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie:

  • twaróg
  • ser kozi
  • ser pleśniowy
  • feta
  • parmezan
  • ricotta
  • śmietana
  • jajo
  • ryby
  • kurczak
  • indyk

Szpinak możemy jadać zarówno na surowo  jak też po obróbce termicznej. Oto wybrane zestawy szpinakowe, czyli propozycje potraw i połączeń smakowych, które mamy nadzieję zachęcą do częstszego spożywania tego warzywa.

  • Frittata ze szpinakiem, pomidorami i serem (kozim lub mozzarellą)
  • Zupa kalafiorowa ze szpinakiem i mlekiem kokosowym
  • Sałatka z awokado, szpinakiem i serem kozim
  • Sałatka ze szpinakiem, mozzarellą, truskawkami i orzechami włoskimi z sosem balsamiczno-czekoladowym
  • Makaron ze szpinakiem, serem feta i suszonymi pomidorami
  • Potrawka z soczewicy, dyni i szpinaku
  • Pieczony łosoś z porami i szpinakiem