Zachęcamy do pieczenia w folii. Potrawy przyrządzone w ten sposób są smaczne, aromatyczne, soczyste i zdrowe.

Podczas pieczenia w sposób tradycyjny mięso, rybę czy warzywa polewamy wodą, bulionem albo dodajemy tłuszcz, żeby się nie przypaliły i za bardzo nie wyschły. Na skutek tego „uciekają” do wody cenne witaminy i minerały. Największe straty dotyczą witaminy C i z grupy B. Dodatek tłuszczu sprawia, że potrawa staje się bardziej kaloryczna, a spieczona skorupka powstała podczas pieczenia jest ciężko strawna.
Pieczenie w folii przypomina duszenie we własnym sosie, bo owinięte produkty pieką się bez dodatku wody i tylko z minimalną ilością tłuszczu. Korzyści? Więcej składników odżywczych i mniej kalorii. Takie pieczenie trwa krócej niż tradycyjne, co też zapobiega dużym stratom witamin. Zalety potraw pieczonych w folii doskonale znają osoby stosujące dietę lekko strawną. Ale do tego sposobu powinni się przekonać także ci wszyscy, którzy chcą się zdrowo odżywiać, oraz rodzice małych dzieci, zwłaszcza niejadków. Tak przyrządzone produkty zachowują naturalny wyrazisty smak, aromat i kolor oraz nie są wysuszone. A ponieważ apetyczne wydaje się to, co ładnie wygląda i pachnie, łatwiej zachęcić dziecko do jedzenia oraz przyzwyczaić do nowych smaków. Potrawy pieczone w folii nie przypalają się i nie brudzą piekarnika. Nie musisz więc potem szorować brytfanny lub blachy, tylko zużytą folię wyrzucasz do kosza.
pstrag-pieczony2

W folii można upiec wszystko: drób, mięso, ryby, krewetki, owoce i warzywa. Jest wprost idealna do pieczenia ryb – nie wysychają i nie wytapia się z nich cenny tłuszcz. To jedyny zdecydowanie korzystny dla zdrowia tłuszcz zwierzęcy. Nie powoduje miażdżycy, obniża poziom złego cholesterolu i podwyższa dobrego, zapobiegając zawałom i zakrzepom. Ale mięso trzeba wybierać chude, dlatego że podczas pieczenia nie wytopi się z niego tłuszcz, którego powinniśmy unikać. Owoce i warzywa najlepiej piec całe albo w dużych kawałkach ze skórką – zachowają wtedy najwięcej cennych witamin i minerałów. Jaką folię wybrać? Zależy od tego, co i w czym chcemy upiec (np. w piekarniku czy w kuchence mikrofalowej). Do wyboru mamy folie aluminiowe i z cienkiego celofanu.