Bób to nazwa zwyczajowa rośliny, prawidłowa,  czyli botaniczna nazwa to wyka.

Bób może być jedzony zarówno na surowo, jak i po ugotowaniu.

W skórce bobu znajduje się najwięcej witamin.

Bób, tak samo jak inne rośliny strączkowe, zawiera sporą ilość białka, dlatego wskazany jest przy diecie bezmięsnej. Polecany jest również dla osób z wysokim cholesterolem. Rozpuszczalny błonnik zawarty w bobie sprzyja redukcji poziomu cholesterolu we krwi, więc tym samym reguluje ciśnienie.

Bób to także bardzo bogate źródło kwasu foliowego ważnego nie tylko dla kobiet w ciąży.

Składniki:

– kilka płatów tortilli
– pół kg bobu
– 2 dojrzałe awokado
– 1 czerwona papryka
– 1 limonka
– pęczek kolendry
– sól

Sposób przygotowania:

  1. Bób gotujemy w osolonej wodzie.
  2. Obieramy potem go ze skórki, a w misce przy pomocy widelca rozgniatamy awokado. Dodajemy bób. Doprawiamy solą i sokiem z limonki, i mieszamy.
  3. Limonka sprawi, że awokado się nie utleni i zachowa swój piękny zielony kolor. Paprykę kroimy w cienkie paski i podsmażamy na patelni grillowej lub na grillu.
  4. Na każdą tortillę kładziemy 2-3 łyżki nadzienia. Zawijamy i przystrajamy listkami kolendry.