Wielokrotnie namawialiśmy naszych czytelników do wprowadzenia stałych pór posiłków i unikania podjadania pomiędzy nimi. Oczywiście tak byłoby idealnie, jednak wszyscy dobrze wiemy, że bywają takie dni lub sytuacje, kiedy standardowe posiłki nie wystarczają i trzeba pomiędzy nimi coś przegryźć, żeby nie paść z głodu lub po prostu nie zwariować. Dziś przedstawiamy Wam zatem wykaz zdrowych przekąsek, żebyście wiedzieli, co jeść, jeśli już trzeba skusić się na małe „co nieco”.

 

1. Pierwszą grupę zdrowych przekąsek stanowią produkty bogate w białko i jednocześnie niskokaloryczne, czyli przetwory mleczne. Śmiało możemy pozwolić sobie między posiłkami na jogurt, kefir, maślankę, czy twarożek. Dla wzbogacenia smaku i wprowadzenia błonnika, można do nich dodać nieco świeżych owoców.

 

2. Bakalie, orzechy, nasiona. Stanowią źródło kwasów tłuszczowych omega-3, błonnika pokarmowego, białka roślinnego, wielu witamin i minerałów. Są kaloryczne, więc niewielka ilość zaspokaja głód. Suszone owoce dzięki słodkiemu smakowi stanowią doskonałą alternatywę dla słodyczy.

 

3. Warzywa. Nie każdy na to wpada, ale warzywa do świetna przekąska, szczególnie te twarde, które możemy pochrupać zamiast niezdrowych chipsów. Pokrojone w słupki można maczać w lekkim jogurtowym sosie. Taka przekąska dostarcza nam sporo błonnika pokarmowego, który wypełnia żołądek i zapewnia uczucie sytości na dłuższy czas. Ponadto, jak wszyscy nasi czytelnicy dobrze wiedzą, warzywa są źródłem wielu witamin i składników mineralnych, a przy tym mają bardzo mało kalorii.

 

4. Owoce, szczególnie sezonowe. Zawierają witaminy, minerały, błonnik i składniki biologicznie czynne. jak np. flawonoidy. Mają jednak w sobie sporo cukru i związanych z tym kalorii, więc nie należy przesadzać tu z ilością.

 

5. Wafle ryżowe i chrupkie pieczywo. Te niskokaloryczne zamienniki ciastek, chipsów i chleba można jeść same lub z dodatkiem, np. miodu, serka, czy warzyw.

 

przekąski