Święta Bożego Narodzenia to szczególny czas spędzany w gronie najbliższych osób. Zgodnie ze świąteczną tradycją na wilijnym stole znajduje się 12 potraw, a w kolejne świąteczne dni, jeszcze więcej. Niestety większość z nich jest ciężkostrawna i bardzo tłusta, co może pogorszyć samopoczucie, zdrowie, a także przyczynić się do zgromadzenia dodatkowych kilogramów. Zatem jak zdrowo cieszyć się smakiem świąt?

Sum_firmowa_Wigilie_4793407

Podczas uczt świątecznych warto jest:

  1. Spróbować wszystkich lub większości potraw, ale tylko w niewielkich ilościach.
  2. Ograniczyć pieczywo, zwłaszcza białe, które zapycha.
  3. Wybierać potrawy w dietetycznej wersji, a unikać nadmiaru tłuszczów, np. masła czy oleju oraz majonezu.
  4. Wybierać sałatki lub dania z dużą ilością warzyw.
  5. Skusić się tylko na kawałek ciasta, a zamiast niego sięgać po owoce.
  6. Jeść potrawy powoli. Wtedy sytość przyjdzie przed uczuciem przejedzenia.
  7. Zachowywać możliwie jak największe przerwy pomiędzy posiłkami.
  8. Dbać o aktywność fizyczną, np. wyjść na spacer. Jeśli pogoda na to nie pozwala, to chociaż zadbać o aktywność umysłową i pograć z rodziną w gry planszowe lub pośpiewać kolędy.
  9. Uważać na spożywane płyny, gdyż soki i alkohole dostarczają wielu pustych kalorii. Zamiast nich zaleca się wodę i lekkie herbaty.
  10. Nie dojadać resztek dla porządku. Lepiej zrobić mniej jedzenia, mieć więcej czasu dla siebie lub dać nadwyżkę potrzebującym czy bliskim, a nie cierpieć z powodu przejedzenia.

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!