Cukier to główne źródło siły życiowej. Cukry zawarte w pełnym pożywieniu są zrównoważone dzięki odpowiednim minerałom. Energia uzyskana w wyniku procesu rozkładania i przyswajania takich cukrów jest z natury stała i długotrwała. Jednak w momencie kiedy naturalny cukier zostanie poddany rafinacji i koncentracji, siła życiowa ulega rozproszeniu, a naturalna równowaga – zachwianiu.

Cukier spożywczy produkowany jest z trzciny cukrowej lub buraków cukrowych. Trzcina cukrowa zawiera 14% pierwiastków śladowych, minerałów i witamin oraz chlorofil. Niestety cukier ogólnie dostępny jest  mocno oczyszczony, czyli rafinowany, pozbawiony wszystkich substancji odżywczych!

Cukier ma jeden z najwyższych indeksów glikemicznych. Po spożyciu produktu z cukrem, np. batonika, stężenie glukozy we krwi szybko wzrasta przez co trzustka zostaje nagle pobudzona do pracy. Potem to stężenie równie szybko spada i znowu jesteśmy głodni.

Niektórzy nie potrafią funkcjonować bez słodyczy. Na szczęście mamy na to sposób :).

Zdrowszą alternatywą białego cukru będą zamienniki:

  • cukier brzozowy,
  • miód,
  • cukier trzcinowy,
  • melasa (z karobu, trzcinowa czy buraczana),
  • syrop daktylowy,
  • syrop z agawy ,
  • słód jęczmienny lub ryżowy,
  • ksylitol,
  • lukrecja i stewia.

Zamienniki_biaego_cukru_artyku_DietMap