burgerSezon grillowy oficjalnie rozpoczniemy w majówkę, pojawia się więc pytanie, jakie produkty grillować. Polecamy warzywa (np. cukinię, pomidory, cebule), ziemniaki w plastrach, chude mięsa w lekkiej marynacie ziołowej (np. kurczaka). Dla fanów hamburgera mamy jednak dobrą wiadomość: nie trzeba z niego rezygnować :) Wystarczy umiejętnie go przygotować.

 

Jak to zrobić?

 

Wybieramy chude mięso wołowe lub drobiowe najwyższej jakości i samodzielnie je mielimy (wtedy wiemy, co jest w środku i unikamy zbędnego tłuszczu). Możemy też zrobić burgera rybnego – wówczas sięgamy po filet np. z dorsza. Mięso doprawiamy ulubionymi przyprawami, nie zapominając o tych, stymulujących trawienie. Dla lepszej konsystencji dodajemy jajko, siemię lniane lub odrobinę mąki razowej. Fani ostrzejszych smaków mogą połączyć mięso z posiekaną papryczką chilli lub zmieloną cebulą. Panierowanie generalnie odradzamy.

 

Przygotowane według powyższej receptury mięso grillujemy, a następnie tworzymy klasycznego burgera, wykorzystując:

– pełnoziarnistą bułkę, najlepiej własnego wypieku, lekko podpieczoną na grillu,

– świeże warzywa,

– sos – zamiast tradycyjnego majonezowego sugerujemy jogurtowo-koperkowy, jogurtowo-czosnkowy, guacamole lub pomidorowy,

– ser żółty – dobrej jakości, najlepiej częściowo odtłuszczony (1 plasterek).

 

Taki burger jest zdecydowanie zdrowszy i mniej kaloryczny od swoich krewniaków z fast food’ów, a przy tym jaki smaczny :)