29587_l

PAD THAI

Dlaczego warto zrobić pad thai w domu? Po pierwsze – bo jest pyszny! Poza tym bardzo szybko się go przygotowuje i można do woli eksperymentować z dodatkami. Sprawdzi się również w wersji mięsnej z wieprzowiną, wegetariańskiej z jajkiem i wegańskiej z warzywami.

 

Składniki 

– 1 opakowanie makaronu ryżowego
– 2 garście fasolki szparagowej
– 2 szalotki
– garść kiełków
– 2 ząbki czosnku
– 4 łyżki sosu rybnego
– 3 łyżki cukru trzcinowego
– 5 łyżek pasty z tamaryndowca
– 3 łyżki sosu sojowego
– garść orzeszków ziemnych (niesolonych)
– 2-3 łyżki oleju ryżowego do smażenia
– pół pęczka kolendry
– wok lub głęboka patelnia

Sposób przygotowania:

  1. Orzeszki podprażamy  na patelni.
  2. Szalotkę, czosnek, dymkę i kolendrę drobno siekamy.
  3. W dużym garnku gotujemy wodę i wrzucamy do niego fasolkę. Później dodajemy jeszcze do garnka makaron i gotujemy, aż do miękkości.
  4. Do rozgrzanego woka wrzucamy cebulkę i czosnek, smażymy, aż szalotka się zeszkli. Następnie wlewamy sos rybny, sos sojowy, pastę z tamaryndowca, fasolkę oraz makaron i całość mieszamy.
  5. Na koniec dodajemy orzeszki, kolendrę, kiełki i delikatnie mieszamy.

Smacznego!